You are here

Beds/Baths

2 BR
2 BA
6 Guests

Search Availability

Description

*****Loggerhead Cay has scheduled maintenance on buildings 1, 2 & 3 from 7/31/21-11/16/21. This work may be noisy at times, and it will restrict walkway access. The work will be completed in phases, one building at a time. We have blocked reservations when work is taking place directly on a building to eliminate inconveniences to our guests*****

Loggerhead Cay #264 is a spacious top-floor condo with 2 bedrooms, 2 bathrooms, full kitchen and lanai with partial views of the Gulf of Mexico. A short walk through the lush courtyard leads to a beautiful shell-strewn beach, a community heated pool, shuffleboard, gas grills, tennis and pickle-ball courts. This well maintained property boasts new bedding, stainless steel kitchen appliances and lanai furniture, as well as new color and carpet. As an added convenience, the owner provides access to their storage locker complete with 2 bicycles, beach chairs, and a beach umbrella. Loggerhead Cay is located a short distance from the Sanibel Causeway as well as famed shopping and restaurants on Periwinkle Way. This is a non-smoking property. Sanibel Dwelling License # 21-22916

Amenities

Living

  • Central Air
  • Air Conditioning
  • Linens
  • Washer & Dryer
  • Ironing Board
  • High Speed Internet
  • 3 flat screen TV's w/ cable
  • Beach chairs and an umbrella
  • Beach Towels
  • Bicycles

Entertainment

  • Cable TV
  • DVD Player

Outdoor

  • Balcony
  • Gas Grill
  • Shared Pool
  • Tennis
  • Beach
  • Screened Lanai

Availability

Key
#Night Available#Night Unavailable#Arrive Only#Depart Only
October 2021
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
November 2021
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
December 2021
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
January 2022
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
February 2022
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
 
March 2022
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
April 2022
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
May 2022
SuMoTuWeThFrSa
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
June 2022
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
July 2022
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
August 2022
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
September 2022
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
October 2022
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
November 2022
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
December 2022
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
January 2023
SuMoTuWeThFrSa
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Reviews

First time in Sanibel

Reviewed on 2021-07-10 by Unknown of Greenville, SC United States
Updated on 2021-07-10
Review of stay from 2021-06-26 to 2021-07-03
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
The photos of the condo were accurate and it was maintained pretty well. It was comfortable overall and just a short walk to the beach. The grounds were nicely kept and it was nice having a designated parking space. The screened deck was nice to sit on and not worry about mosquitoes. There were a few things that could be improved though. The white sofas were dirty and had spots/stains all over them, as you might expect having renters (kind of grossed me out!), but they definitely need cleaning. We put sheets over the sofas to sit on. I also felt like the tile floors needed a good cleaning/mopping. A note to future renters: this condo’s refrigerator does not have an ice maker, only two plastic ice cube trays! We’ve never stayed anywhere without an ice maker,, but one is definitely needed in hot Florida! We ended up buying bags of ice, not convenient because they melt before getting them back and in the freezer, but we did what we had to do. We enjoyed our trip to Sanibel and would consider staying here again if we ever return to the area.

Get Away

Reviewed on 2021-05-25 by Floyd H. of Clermont, FL United States
Updated on 2021-05-25
Review of stay from 2021-04-24 to 2021-05-01
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Condo was very nice.
Clean and nicely decorated.
Nice screened porch, enjoyed evenings out there.
we happened to be there when the Sting Rays were there so we were disappointed about getting in water and shell hunting.
The info from the management company transposed the numbers on the place of bikes and lawn chairs were, and didn't get back with us till Thursday before we left. The pool was very nice.
We haven't received our $200.00 deposit back, it's been 25 days since returning.

Nice unit

Reviewed on 2020-07-27 by Janet L. of Miami, FL United States
Updated on 2020-07-29
Review of stay from 2020-07-18 to 2020-07-25
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
First of all we love Loggerhead Cay !!! The grounds are very well kept . The condominium’s office staff is also very nice ! Unit 264 is a great unit . Not far walk from the beach . Unit is very well taken care of by the Sanibel Holiday Staff . Who by the way , are amazing ! Big shoutout to Tatum for always having terrific customer service skills no matter the day Or situation !!!!
The unit owner did a few updates here and there such as paint and a new carpet . We stay as this unit because it has always been a pet friendly unit but going forward they will not be . With that being said here are a few things that need to be updated or addressed The dryer was not working properly , bathroom shower liner in master bath is mildewy and needs replacing . The kitchen has a menagerie of utensils but nothing is a complete set . The unit has K cup coffee maker , toaster, tea pot , and regular coffee machine that are great . The other small appliances they have in the cupboards are a little on the old side and need to be replaced . Overall , it’s a great little condo on a slice of island heaven ❤️
Manager response on 2020-07-29 - Response from Sanibel Holiday
Thank you so much for sharing your review of Loggerhead Cay 264. We are glad to hear your enjoyed your stay and certainly appreciate the kudos to Taitum and the rest of the Sanibel Holiday Staff! We pride ourselves in letting our guests know they are our top priority and we will do anything possible to make their vacation their best yet! I will certainly pass alog your notes to the owner as I am sure they would appreciate your feedback so they can continue to improve for future guests.

easy walk to beach Sanibel condo

Reviewed on 2021-03-29 by Unknown of Highland, MI United States
Updated on 2021-03-29
Review of stay from 2021-01-09 to 2021-03-27
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Great view from 4th floor, west side. Condo was well serviced by Sanibel Holiday. Location at 979 E. Gulf Dr. was advantageous during times of heavy Sanibel traffic.

Our FIRST trip to paradise

Reviewed on 2020-07-06 by Michelle M. of , KY United States
Updated on 2020-07-06
Review of stay from 2020-06-20 to 2020-06-27
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Our experience was seamless and professional... we received detailed information on the unit, the area, rules for the beach, etc. We had a slight issue after arriving to our unit, but the staff was very attentive and followed through with helping get the problem resolved within a very short time! (Thanks again Rebecca) We will work with this rental company over and over for our future vacation needs in Sanibel!

Loggerhead Cay 264 May 2021

Reviewed on 2021-05-12 by David W. of Circleville, OH United States
Updated on 2021-05-12
Review of stay from 2021-05-01 to 2021-05-08
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Very nice and spacious 2BR 2BA condo. We found it to be very quiet even though the building was quite full. The beach was a short walk and there were many shells. This condo comes with a storage locker on the ground floor that has beach equipment and bikes in it. We even parked our wagon in it.

Wonderful place

Reviewed on 2017-12-25 by Unknown of West Lafayette, IN United States
Updated on 2017-12-25
Review of stay from 2017-12-02 to 2017-12-23
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
We have been coming to Sanibel Island the last 4 years. The last 3 at Loggerhead Cay unit 264. The unit owner is great, the unit managing company is great and the unit is great.

close-to-beach Sanibel cond0

Reviewed on 2018-03-26 by Unknown of Highland, MI United States
Updated on 2018-03-26
Review of stay from 2018-01-13 to 2018-03-24
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Great location; 4th floor provides a good view of the surrounding beautiful properties; unit amenities, shared pool and bbq all excellent.

Great Sanibel Island location

Reviewed on 2018-01-07 by Unknown of Winston Salem, NC United States
Updated on 2018-01-07
Review of stay from 2017-08-12 to 2017-08-19
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
We enjoyed this clean, well-appointed unit. The property was nicely maintained, with a nice heated pool and beach front area (with outdoor shower at beachfront). This particular unit is on the fourth floor and, unless you want a workout, requires the use of the elevator. 2 bikes were included with the rental - a nice plus!

Very pleasant and relax stay

Reviewed on 2018-12-12 by Xiaoming W. of Brentwood, TN United States
Updated on 2018-12-12
Review of stay from 2018-11-17 to 2018-11-24
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
The condo is very clean and pleasant. Everything you need is provided, especially those stuff in the storage, bikes, beach chairs and umbrellas, drew a lot of envy from friends. The resort is very great for both sunset and sunrise. One regret: we did not pick up shells for we did not do the homework. If there here are some info of shell-pick info and tips provided will be a big plus.

beachfront condo

Reviewed on 2020-04-09 by Unknown of Highland, MI United States
Updated on 2020-04-09
Review of stay from 2020-03-28 to 2020-04-04
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Excellent location, pool, landscaping, bbq grills.

Sanibel island winter vacation

Reviewed on 2020-03-31 by Unknown of Highland, MI United States
Updated on 2020-03-31
Review of stay from 2020-01-11 to 2020-03-28
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Excellent condo rental from mid-January to early April.

Best place to be!

Reviewed on 2019-04-22 by Michelle T. of Grove City, OH United States
Updated on 2019-04-22
Review of stay from 2019-04-13 to 2019-04-20
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
The condo was in a prime location on the beach in a quiet community. The unit was spacious, updated and clean. The reservation process was easy as was the check-in and check-out process!

Wonderful place

Reviewed on 2016-12-13 by Unknown of West Lafayette, IN United States
Updated on 2017-01-13
Review of stay from 2016-12-03 to 2016-12-10
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Great time, weather was perfect, people are friendly and we found a ton of shells. Best place to relax and enjoy life.

Peaceful, Relaxing Vacay!

Reviewed on 2017-01-23 by Susan W. of Mission, KS US
Updated on 2017-01-23
Review of stay from 2016-12-31 to 2017-01-07
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Sanibel is a slice of heaven! Walking on the beach is very relaxing. No stresses here! Look for sea shells or check out all the birds. Eat fresh seafood at the many good restaurants. I love coming here!

Loggerhead Cay 264

Reviewed on 2017-04-13 by Unknown of Highland, MI United States
Updated on 2017-04-13
Review of stay from 2017-01-14 to 2017-03-25
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Location: excellent because it's on the beach and close to the causeway
Maintenance: Loggerhead grounds and pool are kept up well
Unit #264: the level of interest both the rental agency and the owner show to the renters are much appreciated. Accommodating our cat is essential for our rental experience.

Relaxed and refreshed!

Reviewed on 2016-12-20 by Patti B. of Ankeny, IA United States
Updated on 2017-01-13
Review of stay from 2016-12-10 to 2016-12-17
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
We just needed to get away and we love Sanibel - it's our go to spot. Everything was fantastic. No waits - very helpful. We couldn't figure out how to connect the DVD player. They were there within an hour or so. The condo was clean and well equipped. Thank you for a great stay!

Fabulous Family Fun

Reviewed on 2017-04-18 by Pam N. of Ripon, WI United States
Updated on 2017-04-18
Review of stay from 2017-04-08 to 2017-04-15
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
We couldn't have been more satisfied with the lovely accommodations and location. It was perfect for the four of us to enjoy time together or have a moment of peace. It was close to the beach, well maintained, clean and had everything we needed. Our family couldn't have had a better experience and we will certainly book again.

Loggerhead cay 264

Reviewed on 2017-04-06 by Rob and Hali I. of Lakeville, MN United States
Updated on 2017-04-06
Review of stay from 2017-03-25 to 2017-04-01
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
We had a great time in Sanibel. The condo's pool was warm and great for the kids. The screened in lanai was perfect for families--no bugs and no runaway kids! We loved the ability to have a beach umbrella, beach chairs, boogie boards, beach towels, and beach toys to use while we were there. We biked almost every day with the condo's 2 bikes. The beach was perfect--clean, no weeds, absolutely beautiful.

Relaxing get away

Reviewed on 2017-05-15 by Candice W. of St. Thomas, Ontario Canada
Updated on 2017-08-10
Review of stay from 2017-04-22 to 2017-04-29
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
clean condo, perfect for a family of 4, only complaint would be that the bikes included in the rental were in poor condition, otherwise I cannot complain everything was great
Manager response on 2017-08-10 - Response from Sanibel Holiday
We're sorry to hear that you had issues with the bikes at this condo. We have spoken to the owner and he as since replaced them. We are glad to hear that you had a good time during your stay. We Hope to see you again soon!

Peaceful Sanibel Vacation

Reviewed on 2017-05-24 by Bruce P. of , United States
Updated on 2017-05-24
Review of stay from 2017-04-29 to 2017-05-06
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Very nice condo located in a complex close to the beach. Well managed and nicely landscaped

Just what we wanted!!!

Reviewed on 2017-07-03 by Carol E. of Chandler, AZ United States
Updated on 2017-07-03
Review of stay from 2017-06-10 to 2017-06-17
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Everything was great...condo clean, comfy. Washer/dryer was nice as we were coming off a cruise. The family just had a blast. Shelling fantastic..ordered pizza and wings first night yummy, then we ordered soul food the next night...simply Devine , loved the con, biscuits, collards, grits...found our favorite restaurant the last night..The Lazy Flamingo, simply delish. Condo had bikes, chairs, umbrella and we left one. Sanibel Holidays was wonderful and look for Wed to coming to the island again..bring ur own salt, pepper and seasonings

Vacation 2017

Reviewed on 2017-07-24 by Unknown of Coshocton, OH United States
Updated on 2017-07-24
Review of stay from 2017-07-15 to 2017-07-22
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Our family had a wonderful time. The condo was perfect.

Location